9. april 2010

Gastronomiske utfordringer

Et hav av oppskrifter har hopet seg opp rundt om i huset, i går kveld fikk jeg samlet alle sammen og de kom  på plass i Tante Te's kokebok. Jeg fant mange fristelser som jeg skal prøve i helgen, kanskje noen oppskrifter ender opp her på bloggen om de er vellykket:) 

Når det kommer til matlaging er det fort gjort å kjøre seg litt fast, entusiasmen for å prøve noe nytt er absolutt tilstede, men gjennomføringsevnen i hverdagen er heller laber! Med tidspress og tre sultne ulver sirklende rundt meg på kjøkkenet ved middagstider, må jeg bare si at det blir endel kjappe løsninger. Sunne og bra, men "same old same old".


Målet nå er å bli flinkere til å prøve noen av skattene i oppskriftboka.
Inspirasjon kan også hentes fra kokebøker som denne:


A piece of cake av Leila Lindholm, ser både innbydende og overkommelig ut, oppskrifter for nybeynnere og  den litt mer erfarne kokken. Hun kommer også med en ny bok nå i mai, så det er bare å glede seg!


Tror begge bøkene blir mine når jeg skal til Stockholm i mai, om jeg klarer å vente så lenge. Ellers kan begge bøkene kjøpes her i Norge, kommer med svensk eller engelsk tekst.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar