3. februar 2012

Kongvinter vs vår

Vinteren har tatt en jerngrep på oss, med minusgrader som kryper mot - 20.
Da jeg var liten elsket jeg knirkelyden under skoene,
som man får når det er skikkelig kaldt og for å si det sånn... nå knirker det!
Jeg fristes av tanken på vår nå i januar,  men "god gammeldags"-vinter
er tross alt å foretrekke, foran regn hele året!
(selv om jeg har tatt noen gleder på forskudd... vårjakke er kjøpt inn allerede)

Så da får vi heller hente inn litt vår, krokuser på bordet i Tante Te-huset nå, de så utrolig masse fine blomster på Interfloraen-min om dagen, jeg lar meg stadig friste.
 (ja har du sett furubord i bakgrunnen her... høyst ufrivillig kan jeg forsikre deg... og kan ikke lenger skules med duk, da den fort røskes bort av ei lita tulle).
Ellers har jeg hentet frem - turkis, sammen med en ny yndligsfarge - grått,
skal vise dere mer en dag når det er bra fotolys:)

Så hva finner man på i kulden? Hva gjør vi når vi ikke kan gå på ski, kjøre slalom eller ake, fordi det er hakket for kaldt ute, selv for store tøffe gutter og i alle fall for ei lita frøken med feber? Vi må fylle helgens timer med noe slik at ikke guttaboys henger oppunder taklista og mor får grå hår? Tja... vi kan jo hente frem legoen som vi fikk i julegaver som vi ikke har bygd, dvd som ligger i skapet med plasten på, foreta noen kreative utfoldelser med leiren jeg kjøpte inn før jul, ta en real opprydning av barnas rom, samtidig som jeg underholder den lille febersyke frøkna. Tipper det blir hektisk. Godt jeg allerede har sortert dvd'ene etter farge og pakket alle cd'er sirlig inn i nye hvite bokser fra Ikea... thihiii.

Hadde jeg vært alene hjemme skulle jeg tatt en av disse teppene godt rundt meg, fyrt i peisen, lest blader & kost meg med en kopp nytrukket te.

God fredagskveld, håper du har koselige planer i helgen!


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar