6. mai 2010

Jeg går i frø...

Å avlegge et besøk på hageland er et sikkert vårtegn. Jeg kjøpte inn noen forskjellige frøposer, det stod ikke på utvalget! Nå har noen av frøene kommet i jorda:) det blir spennede å se om de vil spire etterhvert. Stemor er også plantet i krukker på trappa, jeg er helt sikker på at de synes det er fryktelig kaldt.

Hagen er grå og trist ennå, men snøen som kom denne uka er heldigvis borte igjen.
Det er deilig å rusle og pusle litt i hagen sånn på vårparten.
Her og der stikker det opp en og annen småfrossen vårblomst til glede for liten og stor.
 

Litt av hvert som skal ordnes i hagen, rake, beskjære epletrærne,
finne igjen barneleker som var nedsnødd i vinter, luke, grave.

Rabbarbera'en kommer villig, selv om gradestokken
holder seg langt unna de store sommertemperaturene ennå.

Herr Te har sørget for at vi ikke kommer til å fryse til vinteren.
Jeg er så glad for det, jeg er veldig god på å fyre i ovnen og trenger masse ved.
Kos dere med våren.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar