22. september 2010

Bekymringsminister

Det finnes en i hver familie, en person som må ta seg av bekymringene, i vår familie er nok det meg.
Jeg er ikke den som leter etter problemer, men finner til stadighet små eller store bekymringer som jeg må ta meg litt av;) Herr Te er langt mer avslappet i forhold til bekymringer og greier å vente til ting er et problem før bekymringene kommer. Skulle gitt mye for å være så avslappet og mer lik deg der kjære!


Bekymringer kan være så mangt, det kan være små bekymringer som at du ikke rekker hjem før du skal være ute av døra igjen, til hvordan du skal få vasket huset til jul, hvordan du skal få vært på jobb samtidig som du egentlig burde vært hjemme med små barn, hvordan det skal gå her i livet for de håpefulle (barna), når skal du få laget de sunne middagene, når skal du få stablet veden som ligger i en haug, plukket eplene, malt huset, vasket bilen, ha kvalitetstid meg ungene, når man skal rekke å ta opp igjen hobbyen som du la på hylla for en god stund tilbake. Men det finnes store bekymringer som; å ikke å strekke til, sykdom, gamle foreldre, fremtiden, hverdagen, økonomi og så mye mer.

Jeg har bestemt å ikke la meg stresse, men kommer stadig opp i feller som gjør at jeg river meg i håret! Men øvelse gjør mester, ting kan bli bedre, med litt øvelse og litt mer øvelse. Noen strategier på å ikke ta inn alt og ikke være så følelsesmenneske.

1 kommentar: