23. april 2010

Hekleskole

Onsdagskveld ble tilbrakt på hekleskole! Jeg spurte ei venninne om hun kunne lære meg å hekle bestemorsruter og hun stilte villig opp - høygravid, blid, med en te kopp og deilig servering!
Gjett om jeg er heldig (med en smule dårlig samvittighet når hun vartet meg opp)!
Jeg hadde opparbeidet meg en høy forventning om at dette kom til å være grumsomt vanskelig og at jeg kom til å bli eitrande irritert over å ikke få det til!


Men pytt sann, det er jo lett som bare an det! Problemet mitt er at jeg oppfatter hekleoppskrifter som kryptiske og skjønner ikke bæret. Men er derimot drivanes god på å lære ved å gjøre... thhhhiiihiii. Så det ble en prøvelapp som ble altfor stor og en som ble passe stor! Man har litt å lære for å velge riktig garn og str på heklenålen. Neste gang skal jeg prøve et litt tynnere garn, abre er bare at da må man hekle med tynn heklenål noe som går tregere:)

Heklelæreren min hadde vært på garnshopping samme dag og prøvde ut Amigurumi, ha - prøv å si det fort etterhverandre! Men hun tryllet frem dette lille dyret i løpet av kvelden, i oppskriften het den hamster, men den lignet mistenkelig på en mus både på bilde i oppskriften og i virkeligheten. Så plutselig fikk den hale og ble omvandlet til en søt søt mus.

1 kommentar: