30. oktober 2010

Anything you can do, I can do better!

Strofene fra  Broadway musikalen "Annie get your gun" fra 1946 klinger i ørene mine:

Anything you can do
 - I can do better -
 I can do ANYTHING better than you!

For en tid tilbake etterlyste en av våre større bloggere - hverdagsblogging!
Siden det har jeg tenkt på dette underlige fenomenet blogging.
 For en del blogger jeg er innom i løpet av uken, er litt i overkant perfekte.
Huset er gullende rent, ungene stiller til en hver tid i herlige klær, helt uten flekker eller syltetøy rundt munnen, det er alltid friske blomster, interiør som ser ut som det er røsket ut av et boligmagasin! Så er det vel en del konkurranse der ute i blogglandia, som kan minne om strofen over, alt det du kan - kan jeg gjøre BEDRE.
 Vel for å si det slik; det får oss andre "dødlige" til å virke en smule gammeldagse, trauste, ja rett og slett så ukreative som man kan få blitt. Jeg mener ikke at jeg vil se bilder av det uvaskede nye badet, klesvask-haugen, grusen i gangen eller den våte hunden. Jeg mener bare at det ikke skal stoppe oss å blogge om de små hverdagsøyeblikkene! Og det helt blottet for frykt om at en sokk skal synes på et av bildene eller at ungene faktisk ser ut som skogtroll når de kommer fra barnehagen.

Så blogg i vei om stort og smått, med uskarpe bilder og furubord!

1 kommentar:

  1. Så enig, så enig, Maria! :) Kanskje mine bilda e litt i overkant, men blir også litt lei alt det perfekte. Men så hadde æ sett på så mange sjuskate bilda i det siste, så så æ plutselig i et interiørblad igjen: DU så deilig!! Så min konklusjon blir at man treng litt av hvert. Pynta når det e fest kanskje? Og ikke fullt så pynta til hverdags...? ;)
    Kommer snart post, har bare non prikka å feste først... KLÆM

    SvarSlett